Een mediabeurs, waarom?

VAN ZMOT NAAR FMOT?

ZMOT

De grote meerderheid van de consumenten, namelijk 84 %, baseert zich voor hun aankopen op het advies dat ze verzamelen op het internet en via sociale netwerken*. Om het met een fancy marketingterm te benoemen, deze consumenten bevinden zich in een ZMOT-fase. ZMOT staat voor ‘Zero Moment of Truth’, het moment waarop de klant in contact komt met een product via een virtuele feedback. De mediabeurs helpt om de consument van een ZMOT naar een FMOT-fase te brengen, namelijk de kans om het product in real time te leren kennen zodat ze sneller overwegen om over te gaan naar de effectieve aankoop. FMOT staat voor ‘First Moment of Truth’ en dat is exact waar de mediabeurs voor staat.
Hoe gaat dit in zijn werk? De bezoekers van de mediabeurs krijgen een unieke mogelijkheid om de nieuwste producten en diensten te zien, te onderzoeken, vast te nemen en vragen te stellen aan de desbetreffende exposant. De consument krijgt vertrouwen en wordt op zijn beurt een ambassadeur in het ZMOT-proces.

*Shopper Sciences voor Google, 5003 consumenten 2011

Eén plaats, 5 zintuigen om te experimenteren

Tijdens de mediabeurs kunnen de bezoekers de virtuele wereld werkelijk beleven met alle zintuigen. Horen, zien, ruiken, proeven en voelen en zelfs het intuïtieve zesde zintuig blijft niet onaangeroerd in aanloop naar een verkoopproces. De mediabeurs zorgt voor een rijk aanbod aan innovatieve producten en diensten gerelateerd aan nieuwe media.

Eén plaats, 5 zintuigen om te experimenteren

De kracht van een 1-2-1-gesprek

Een klant die geïnteresseerd is in een nieuw product, heeft een gezonde interesse maar heeft misschien nog wel een aantal vraagtekens in zijn hoofd. Door het product te zien gecombineerd met een professionele uitleg van een expert of exposant, krijgt de klant vertrouwen waardoor hij of zij sneller zal overgaan tot een aankoop. Deze experts zijn talrijk aanwezig op onze FISA beurzen: 12.000 informanten op Batibouw, 800 reisagenten op het vakantiesalon en ook voor de mediabeurs zetten we hoog in op professionals.

De kracht van een 1-2-1-gesprek